web analytics

Zakenreizen

Tijd is geld. Ook bij zakenreizen.

Het is aanlokkelijk om je tickets en verblijf op het NET te reserveren. En er is die mythe dat het daar allemaal goedkoper is. Maar heb je er al bij stilgestaan hoeveel tijd je dit kost? Als je medewerkers hebt die de klus voor je klaren lijkt dit nog aanlokkelijker. Ze worden immers toch betaald.

De tijd die ze gebruiken om op het net te surfen (en ben je zeker dat ze op zoek gaan naar de beste tickets en niet aan het Facebooken zijn?) kunnen ze gebruiken om andere taken uit te voeren. Heb je een teamlid dat niets anders doet? Dan is de commissie van een reisagent wellicht goedkoper dan een extra maandloon. Teamleden zijn op een bepaald uur naar huis. En als er een probleem opduikt op een bestemming met 8 uur tijdsverschil. Veel kans dat die verantwoordelijke ligt te slapen. 

zakenreizenDan is het handig als je op iemand kunt terugvallen die het dossier kent en meteen de nodige maatregelen kan nemen om het euvel ofwel op te lossen of die de schade kan beperken.

Ik heb een credo wat tickets betreft. Bij de zoektocht naar een verbinding of een tarief stel ik me steevast twee vragen. Wil IK dat betalen? Wil IK zo vliegen?

Vliegen is duur. Tenzij je concessies doet op het vlak van uurregeling, comfort of kwaliteit. Ik zoek de beste verbinding aan de beste prijs. En ja, ik voeg er een reservatie fee aan toe. Maar uiteindelijk betaalt zich dit dubbel en dik terug.

Idem wat huurwagens en hotels betreft. Hoeveel uur spendeer je om een hotelkamer te zoeken of een huurwagen? Denk nu maar niet dat je met je speciale passen van een hotelketen of een verhuurmaatschappij de beste tarieven vangt. Als we onze prijzen met elkaar vergelijken zal je merken dat ik ofwel een pak goedkoper of dezelfde prijs kan geven. Specifieke bedrijfsdeals zijn soms een uitzondering. Draai en keer het om zoals je het wil. In de meeste gevallen ben je beter af met een reisagent. Als is het maar om de stress van het zoeken te vermijden.

singapore airlines vliegt in 2024 terug op Brussel

Singapore Airlines vliegt terug op Brussel

Singapore Airlines vliegt in 2024 terug op Brussel Singapore Airlines keert in april 2024 na 20 jaar terug naar Brussel met vier vluchten per week. Dit is het nieuws van de dag. Singapore Airlines vliegt in 2024 terug op Brussel

Lees verder »
MSC GRANDIOSA

Hygiëne aan boord van MSC Cruises

Hygiëne aan boord van MSC Cruises. De MSC Grandiosa stak op 16 augustus in Genua van wal voor een achtdaagse cruise in het Westelijke deel van de Middellandse Zee. Ze had een kleine 3000 passagiers aan boord. Dit is de

Lees verder »